Actualitat

La confiança digital necessita millorar

NOTÍCIES

08/08/2023

El 90% dels professionals de ciberseguretat no confia en l’estratègia digital de les seves companyies.

Un estudi d’ISACA, realitzat amb la participació de més de 8.100 professionals de ciberseguretat, posa de manifest que, encara que el 82% de les companyies europees considera que la confiança digital és molt important per les seves organitzacions, la xifra d’empreses que la prioritza és bastant inferior, concretament un 57%.

Per sectors, els professionals del sector financer són els que més importància donen a la confiança digital (86%). Els segueixen els relacionats amb el sector governamental i militar (84%) i els de l’àmbit de serveis i consultoria tecnològica (84%). Entre els obstacles principals a l’hora d’establir una estratègia de confiança digital adequada, els experts en ciberseguretat que han participat en l’estudi assenyalen la falta de formació i capacitats (52%) i de compromís dels líders (42%).

Des d’ISACA Madrid Chapter, associació de referència per als professionals de la seguretat de la informació i la gestió del risc tecnològic, es treballa de manera activa perquè aquests professionals aconsegueixin l’excel·lència a través de certificacions, formacions, congressos i trobades i mantinguin un perfil certificat, format i actiu.

Per Vanesa Gil Laredo, Presidenta d’ISACA Madrid Chapter, la confiança digital ha de ser considerada com un pilar fonamental de l’estratègia de negoci i de la transformació digital de qualsevol organització. Per garantir aquesta confiança digital s’han d’adoptar mesures que permetin garantir la seguretat de la informació objecte de tractament en l’organització i una adequada gestió dels riscos als quals es troba exposada.

El repte és que només el 32% dels professionals indica que la seva companyia ofereix formació als seus empleats per garantir la confiança digital i amb prou feines el 31% comprèn com afecta el seu rol a aquesta, segons dades de l’estudi. A més, tan sols el 13% té un lloc dedicat a la confiança digital i el 19% afirma que la junta directiva de la seva organització ha prioritzat aquesta matèria.

La falta de confiança digital influeix de manera molt determinant en una companyia, ja que pot afectar els seus ingressos, a les seves estratègies de màrqueting i comunicació i, fins i tot, a la seva capacitat d’innovació.

Per finalitzar, és important destacar que la confiança digital cobrarà una gran rellevància amb les noves normatives que estan sent desenvolupades i aprovades en l’actualitat: la Directiva de resiliència en entitats crítiques (l’objectiu de les quals és augmentar la resiliència de les entitats crítiques i la seva capacitat per a prestar els seus serveis essencials); el Reglament DAURA (Digital Operational Resilience Act), sobre resiliència operativa digital del sector financer; i NIS2 (marc regulador general de la ciberseguretat per a garantir un elevat nivell comú de seguretat en les xarxes i la informació). Aquestes normes atorguen a la ciberseguretat i a totes les matèries relacionades amb la mateixa una gran importància i la situen com un dels aspectes crítics a considerar en el marc de la gestió de riscos i com un pilar fonamental en l’estratègia de negoci i en la transformació digital de qualsevol organització.

Llegiu la notícia original al seu lloc web oficial fent clic en aquest mateix enllaç