AT&T admet la filtració de dades personals d’uns 73 milions de clients
11/04/2024

L’empresa reinicia els comptes d’uns 7,6 milions de clients dels quals s’havia difós la informació al web foc
El grup de telecomunicacions estatunidenc AT&T ha admès aquest dissabte la filtració de dades personals d’uns 73 milions de comptes de clients actuals o anteriors. L’empresa ha procedit a reiniciar les contrasenyes d’uns 7,6 milions de clients, les dades dels quals s’havia determinat que circulaven pel web fosc. A més a més, ha anunciat que comunicarà als usuaris quines dades s’han vist compromeses.
L’empresa va arribar a la conclusió que els camps de dades específiques que fa servir AT&T per als comptes dels seus clients apareixien en un conjunt de dades publicat al web fosc fa aproximadament dues setmanes. L’empresa assegura que encara no sap si les dades d’aquests camps procedeixen d’AT&T o d’un dels seus proveïdors. Pel que fa a la resta del conjunt de dades, que inclou informació personal com ara números de la Seguretat Social, encara se n’està avaluant l’origen.
La informació variava segons el client i el compte, però podia incloure el nom complet, l’adreça de correu electrònic, l’adreça postal, el número de telèfon, el número de la Seguretat Social, la data de naixement, el número de compte d’AT&T i el codi d’accés.
AT&T ha posat en marxa una investigació en la qual ha comptat amb experts en ciberseguretat interns i externs. “Si ens basem en la nostra anàlisi, el conjunt de dades sembla que és del 2019 o abans, i ha impactat aproximadament 7,6 milions de titulars de comptes anuals d’AT&T i aproximadament 65,4 milions d’antics titulars de comptes”, afirma l’empresa.
L’empresa no té proves que s’hagi produït l’accés no autoritzat amb aquestes dades d’usuaris i contrasenyes filtrades i està contactant els afectats. “Ens posarem en contacte per separat amb les persones la informació personal delicada de les quals s’hagi vist compromesa i els oferirem serveis gratuïts de control de crèdit i de robatori d’identitat”, afirma en una pàgina de preguntes i respostes per als seus clients.
“Avui dia, aquest incident no ha tingut impacte material en les operacions d’AT&T, assegura l’empresa. L’incident es produeix setmanes després d’una apagada que va deixar sense servei els seus clients de telefonia mòbil durant hores a ciutats de bona part del país. L’empresa va oferir una compensació de 5 dòlars als clients afectats per les molèsties ocasionades.