El correu electrònic és una de les vies principals d’entrada de ciberatacs en organitzacions.
17/08/2022

El correu electrònic és una de les principals eines de comunicació per a les organitzacions. Diversos estudis mostren com més del 90% dels ciberatacs comencen des de la safata d’entrada del correu electrònic, la qual cosa implica vigilar molt de prop qualsevol tipus de missatge.
Robatori de credencials, phishing o fraus són només algunes de les possibles amenaces en clicar en un mail maliciós. El correu electrònic és una de les vies d’entrada als ciberatacs que sofreixen les organitzacions.
Qualsevol tipus d’organització pot rebre des de milers a milions d’emails maliciosos al dia. Molts d’aquests van quedant-se en les carpetes de spam, però una altra gran quantitat d’ells aconsegueixen arribar fins als empleats. Per a mitigar l’impacte és fonamental una bona formació i conscienciació dels treballadors amb l’objectiu que sàpiguen identificar què és una amenaça i què és un mail segur.
Com són aquests atacs?
L’atac consisteix a enviar un mail a la víctima fent-se passar per alguna companyia important, empresa d’enviaments o entitat bancària. En aquest mail hi ha un enllaç que el que fa és dirigir a la víctima a llocs web falsos on solen requerir dades personals o la descàrrega d’un programa d’ordinador maliciós que pot apoderar-se del control de l’equip.
En el cas dels mètodes en els quals simulen una web falsa, si l’usuari proporciona aquestes dades personals, el ciberdelinqüent es pot fer amb el control de comptes de xarxes socials, el mateix compte de correu electrònic o dades de targetes bancàries.
En el cas d’atacs a empreses, el robatori de credencials pot suposar la porta d’entrada a l’organització i acabar amb el segrest dels equips, el robatori d’informació i la suplantació d’identitat.
Obtingui les imatges en els següents enllaços:
https://www.flickr.com/photos/140988606@N08/with/27509196296/