Actualitat

El frau digital va disminuir un 11,7 % a la temporada de fi d’any, segons un informe

NOTÍCIES

28/12/2023

Durant aquesta temporada de promocions de fi d’any (Black Friday- Cyber Monday) el frau digital va baixar un 11,7 % en comparació amb la mateixa època de l’any anterior.

Aquesta xifra es desprèn de l’informe més recent de TransUnion del quart trimestre de 2023. 

L’informe també va evidenciar que el 3,2 % del total de les transaccions digitals fetes entre les celebracions del Black Friday i el Cyber Monday van estar sota sospita de frau electrònic, xifra inferior al 3,9 % de l’any anterior.

La variació de l’11,7 % de la temporada de promocions també es compara amb la variació de tot el 2023 (gener a novembre), que va ser del 13,7 %.

“Tal com la temporada de compres nadalenques implica un augment de consumidors que cerquen ofertes en línia i de compra de regals per als éssers estimats, també atrau estafadors que se’n volen aprofitar per obtenir beneficis financers”, va dir la Diana Martínez, gerent sènior de Vendes de Serveis Financers a TransUnion Colombia.

I afegeix: “Si es disminueixen les mesures de seguretat contra el frau per minimitzar la fricció del consumidor i maximitzar les vendes, els estafadors poden aprofitar-se’n, cosa que potencialment pot donar a lloc a un augment en devolucions, cancel·lacions i disputes amb els clients en el futur.”

A nivell global, l’anàlisi va trobar que el 3,6 % de totes les transaccions de comerç electrònic durant el període del Black Friday va tenir intents de frau.

Intents de frau digital al comerç electrònic

L’estudi també va revelar la taxa d’intents de frau digital per a cada dia en el període de compres nadalenques. A diferència de l’any passat, quan el dissabte immediatament posterior al Black Friday (26 de novembre de 2022) va registrar la taxa més alta de sospita de frau digital amb un 4,7 %, aquesta taxa va ser més alta el Cyber Monday (27 de novembre de 2023), amb un 4,1 % durant el període de compres nadalenques a Colòmbia.

Intents de frau per dia en temporada de promocions de fi d’any

Com a part de l’anàlisi, TransUnion també va determinar els indicadors principals de transaccions fraudulentes en el comerç electrònic durant la temporada de compres nadalenques a nivell mundial.

Enguany les transaccions per IP (activades amb un volum inusual d’activitat des d’una única adreça de Protocol d’Internet [IP] cap al lloc web d’un client en un període de temps curt) i les transaccions per dispositiu (activades amb un volum inusual d’activitat des d’un sol dispositiu cap al lloc web d’un client en un període de temps curt) van ser els indicadors principals de possibles intents de frau.

Preocupació dels consumidors a la temporada nadalenca d’enguany

Malgrat la disminució en el volum d’intents sospitosos de frau digital durant els dies tradicionalment més ocupats de la temporada de compres nadalenques, la majoria dels consumidors colombians van expressar la seva preocupació per ser víctimes durant aquest període popular de compres.

L’estudi Consumer Pulse de TransUnion per al quart trimestre de 2023 a Colòmbia va trobar que la majoria dels consumidors colombians (78 %) estan preocupats per ser víctimes de frau en línia durant aquesta temporada nadalenca, cosa que representa un augment enfront del 72 % de l’any 2022.

Algunes de les maneres en què les organitzacions criminals poden aprofitar la reducció a les mesures de prevenció de frau inclouen, per exemple, dur a terme apropiacions de comptes per buidar programes de punts de fidelitat i fer compres fent servir la cartera de pagament existent del client piratejat.

Per als detallistes que permeten compres com a convidat, els estafadors fan transaccions fent servir targetes de pagament robades que han adquirit al web fosc o que prèviament han obtingut d’atacs de violació de dades.

Si bé ara es coneixen les xifres de vendes en línia del comerç, aquest haurà d’esperar i confiar que les pèrdues per frau no s’acumulin.

El desafiament és que no ho sabrà durant un temps; els comerciants hauran d’esperar un augment en les retrocessions, les devolucions i les disputes amb els clients abans tot això quedi clar.

“Aquestes festivitats marquen la temporada de compres més gran de l’any per al comerç, però equipar-se amb les eines adequades per detectar el frau davant el primer senyal d’advertència és una prioritat durant tot l’any”, va dir Martínez.

I conclou: “Una manera crucial de minimitzar les transaccions fraudulentes, alhora que es protegeixen les legítimes, implica implementar solucions integrals contra el frau que puguin verificar la identitat i l’autenticitat del client des del principi de la transacció, inclosa tant la creació de comptes com l’inici de sessió.”

Llegiu la notícia original al seu lloc web oficial fent clic en aquest mateix enllaç