‘Apagada Rogers’: milers d’afectats i la reivindicació d’una solució de futur
01/08/2022

El gegant canadenc de les telecomunicacions, Rogers Communications Inc, ha evidenciat la fragilitat del sector al país després de sofrir una interrupció dels seus serveis. Una apagada massiva en la xarxa d’una de les companyies de telecomunicacions més grans del Canadà va deixar a milions de persones sense servei de telefonia, televisió i Internet. Una situació que es va agreujar en incidir directament en una immensa quantitat de serveis essencials, des de transaccions en caixers automàtics i trucades al 911 fins a serveis de transport.
Malgrat la magnitud del problema, la companyia mantenia pràcticament en silenci sense revelar els veritables desencadenants. “Els nostres equips tècnics estan treballant per a restaurar els nostres serveis juntament amb els nostres socis tecnològics globals, i estan progressant”, va informar Rogers, comunicat mitjançant. “Sabem el molt que depenen de les nostres xarxes. Avui els hem decebut. Estem treballant per a solucionar-ho tan ràpid com podem”. Una solució que ha portat amb si una compensació als usuaris per part de la companyia que rebran “l’equivalent a cinc dies de servei”. Va ser llavors quan el conseller delegat de Rogers, Tony Staffieri, va enviar una carta als seus clients en la qual va afirmar que l’apagada va ser causada per “una fallada del sistema” que es va produir després de realitzar una actualització de manteniment en la xarxa central de la signatura.
Obtingui les imatges en els següents enllaços:
https://diariodeinformatico.es/
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Internet_et_ses_applications.png