Prediccions de futur sobre la confiança en les empreses
07/12/2022

Amb la prevalença dels serveis al núvol es recopilen i analitzen volums de dades més amplis, la qual cosa impulsa la necessitat d’una major automatització per tal de proporcionar informació sobre aquestes, així com innovacions d’intel·ligència artificial que prometen alleujar els punts febles experimentats per les organitzacions i els seus clients. Així mateix, segons un estudi de la consultora IDC, les amenaces cibernètiques augmenten en número i sofisticació. Això fa que els consumidors siguin més conscients i sensibles a les filtracions de dades. Els principis de privacitat per disseny s’estan reavaluant a mesura que els clients són més cautelosos sobre com s’usa la seva informació personal. I si bé les normes i reglaments sobre com s’emmagatzemen i transmeten les dades està canviant, les empreses reconeixen que els seus usuaris no poden tolerar interrupcions en les infraestructures digitals que sustenten el seu treball. Tota aquesta incertesa està impulsant a les companyies a recórrer a la “certesa de les dades”.
Per això, l’empresa d’intel·ligència ha elaborat prediccions sobre el futur de la confiança:
Per al 2026 el 30% dels grans comptes migraran a centres d’operacions de seguretat autònoms als quals accediran equips distribuïts per a la reparació, gestió d’incidents i respostes més ràpides. A més, el 35% emprarà un enginyer de privacitat per a posar en pràctica els principis de privacitat per disseny en els sistemes, processos i estratègies de desenvolupament de productes de TI, pel 2024.